De Tips & Tops bestaat deze editie uit aanwijzingen en wetenswaardigheden van LinkedIn expert Guido Makor van Computaal. Hij verzorgde op 3 september een ochtendvullende workshop bij Open Coffee Drechtsteden.

Je profiel op netwerkwebsite LinkedIn bestaat uit een aantal onderdelen. De eerste is je kopregel. Gebruik hier geen “eigenaar / eigenaresse” van je bedrijf, maar geef een korte omschrijving van wat je doet, hoe je iemand kunt helpen. Noem hierbij trefwoorden die je doelgroep gebruikt.
Een ander deel van je profiel is de samenvatting. Maak deze liever wat persoonlijker dan zakelijker. Bij je ervaring spreek je wel over je bedrijf.
Nog een tip aangaande je profiel: vraag aan de mensen die voor jou een aanbeveling willen schrijven of ze daarbij zo veel mogelijk trefwoorden gebruiken.

Wat betreft je connecties op LinkedIn gaat het zowel om kwaliteit als kwantiteit van je volgers. Om overzicht te hebben van je netwerk (klantrelatiebeheer) kun je mensen een label (tag) geven. Je kunt iemand meerdere labels geven. Hierdoor kun je bijvoorbeeld aan een gericht deel van je netwerk een vraag stellen. Je kunt ook notities maken bij een persoon, bijvoorbeeld met de datum van jullie laatste telefonisch contact.
Kijk bij het uitbreiden van je netwerk cq. toevoegen van nieuwe connecties wel uit voor de LION. LION staat voor LinkedIn Open Netwerker. Het is iemand die zomaar iedereen wil connecten. Vraag jezelf af of je zo iemand waardevol voor je netwerk vindt.

Wil je je beter profileren op LinkedIn? Neem dan, in het begin met mate, deel aan discussies in voor jou relevante groepen. Zo kun je elkaar helpen.

Wil jij ons delen?

Deel deze pagina met je vrienden!